Sunday 1 November 2009

生日感言

時光荏苒,又到了生日,朋友紛紛送來短訊,謝謝你們,你們心裡有我,已經很足夠了。

其實,我一向不怎麼重視自己的生日,覺得是媽媽承受最痛的一天,應該媽媽慶祝才是。於我個人,是沒有什麼值得歡慶的。是啊,小時候常聽媽媽說我是一個重磅BB,生我很辛苦。

我的生日願望很簡單:快樂。似簡單,卻是畢生的追求。

然而,我是感恩的。每當我覺得傷心絕望的時候,身邊總會出現一些人、一些事,提醒我快樂就在身邊。天父安排了身邊許多人,讓我知道我如何被愛。

放下,才可以輕裝上路,才可以撇脫。

跌倒過,才知道自己原來很強壯,絕對可以微笑著爬起來。





3 comments:

  1. Happy birthday! Sorry a bit late!

    ReplyDelete
  2. Never mind. Have you settled your new home?

    ReplyDelete
  3. Nearly! If I am ready, I will invite all of you to come!
    TOday. I check the facebook (my computer had broken down for 2 weeks) and I notice that Mr A had quit the job! I am quite upset cos' I don't have any chances to send him the gifts... 
    [版主回覆11/08/2009 00:49:00]I think X'mas should be the best time for housewarming. Sorry to hear that, you can only send him message from now on.

    ReplyDelete