Thursday 24 April 2008

多一點寬容多一點體諒

昨夜一位同事致電問候我,說:「你這樣子休息是最好的,可以走動,甚麼都可以做。」

我說
:「等等,我傷的是眼睛。你不是想試試吧

相比起一些極度愛惜身體的同事,只要有一丁點兒不舒服,例如喉嚨癢就請假,我絕對對得起公司
。每次請假都因為住院,唯一一次例外是哮喘,今次眼睛出了狀況,也撐了幾天,到了不能再撐才請假,那天,身邊的好同事都叫我馬上走,去看醫生

老闆請不到替工,是因為對方說要早半小時走,她說關乎原則,不要了
,害得同事要分擔我的工作這是體恤同事的表現嗎? 說穿了是否為了省錢呢? 當然中間牽涉一些從作梗的有心人,可惜我真的非常心安理得,天主知道我,我對得起祂就是了

希望人人都善用天主賜的嘴巴,做和平的工具


Let there be peace on earth

And let it begin with me.


Let there be peace on earth


The peace that was meant to be.


With God as our Father


Brothers all are we.


Let me walk with my brother


In perfect harmony.




Let peace begin with me,


Let this be the moment now.


With ev'ry step I take


Let this be my solemn vow;


To take each moment and live


Each moment in peace eternally.


Let there be peace on earth


And let it begin with me.



2 comments:

  1. I always sang this song in my secondary school! Very peaceful!

    ReplyDelete